مد گوتیک


بزرگ ترین الماس جهان خورشید است،که خوشبختانه بر گردن همه می درخشد

مد گوتیک به سبک لباس پوشیدنی گفته می‌شود که تاریکی، ترسناکی و بعضی اوقات بدن نمایی از ویژگی‌های آن است.مد گوتیک شامل رنگ کردن مو به رنگ سیاه یا سفید، موجدار کردن مو، لب‌های سیاه و لباس‌های سیاه است.در طراحی این سبک از ویژگی های سبک پانک ویکتوریایی و الیزابتی بهره گرفته شده است.تا حد زیادی نگاه به این سبک در افراد و موقعیت جغرافیایی استفاده از آن متفاوت است، هر چند تقریبا همه گت ها از برخی از عناصر این سبک به طور مشترک استفاده میکنند.برخی طراحان مد از قبیل الکساندر مک کویین و جان گالیانو به عنوان طراح "مدل گوتیک بانوان" نیز شناخته میشوند. مد گوتیک اغلب با مد هوی متال اشتباه گرفته میشود.دلیل آن موضوع این است که معمولاً خارجی‌ها طرفداران هوی متال، به ویژه کسانی که لباسهای سیاه رنگ میپوشند یا پوستی رنگ پریده دارند را با طرفداران گوتیک اشتباه میگیرند.
سینترا ویلسون اعتقاد دارد که ریشه های سبک معاصرگوت را باید در فرهنگ عزاداری عصر ویکتوریا جستجو کرد. همچنین از متخصصان درباره شناخت تاریخ این سبک میتوان از والری استیل نام برد.
مد گوتیک را میتوان با لباس های کاملا سیاه و یا سبک مو و آرایش منحصر به فرد آن شناخت.

سایمون رینولدز راه های شناسایی ظاهری این سبک را

·          

    • رنگ پریدگی شدید، موهای مشکی، لباس هایی به سبک سالهای ۱۷۹۵ تا ۱۸۲۰، کلاه سیلندری، پوشاک چرمی، گردنبند قلاده‌ای، جواهرات جادویی یا ترسناک (گوشواره استخوانی، مهره، ستاره پنج پر،جمجمه) که معمولا از نقره ساخته میشوند، میداند.

رینولدز همچنین در یادداشت هایش به جوراب های مخصوص، چکمه های چرمی سیاه یا سفید، و آرایش چشم اشاره کرده کرده است.

تد پولهموس مد گوتیک را به این صورت تشریح کرده است:

·          

    • استفاده زیاد از مخمل سیاه، پارچه توری، سینه بندهای توری محکم، دستکش، جواهرات نقره ای با مضامینمذهبی یا ماورایی

همچنین پژوهشگر دیگری به نام ماکسیم دبلیو فورک اشاره کرده است که:

·          

    • خرده فرهنگ گوت شورشی است علیه مدهای جذابی که از دیسکوهای ۱۹۷۰ به وجود امده اند.موهای سیاه، لباس های تیره و صورت های رنگ پریده مضمامین پایه ای برای طراحان سبک گوتیک هستند.به صورت شگفت انگیزی میتوان خرده فرهنگ گوت را نگاهی اغراق آمیز و عمدی به سیاهی دانست.همچنین آرایش ها و رنگ لباس ها و رنگ پریدگی صورت را میتوان نسخه امروزی شده اواخر سبک ویکتوریایی دانست.
از مدل‌های معروف این سبک میتوان به ثدا بارا (۱۹۱۰)، موزیدورا، بلا لاگوسی، بتی پیج، مورتیسیا آدامز، نیکو، دیوید بووی، لوکس اینتریور، دیو وانیان، لیدیا دیتز و رابرت اسمیت نام برد



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





دو شنبه 26 دی 1390 8:20 |- آزی -|


adidas-thems